خدمات مجالس و تشریفات عروسی زاکرو

خدمات مجالس و تشریفات عروسی زاکرو

خدمات مجالس و تشریفات عروسی زاکرو

خدمات مجالس و تشریفات عروسی زاکرو

تدوین استراتژی محتوا


باید بگوییم در زمینه‌ی بازاریابی محتوا رقابت سختی پیش رو دارید: بر اساس مؤسسه‌ی بازاریابی محتوا (Content Marketing Institute) در سال ۲۰۱۸ میلادی، موفق‌ترین کسب و کارهای B2B 1بیش از ۴۰ درصد از بودجه‌ی خود را صرف بازاریابی محتوایی کرده اند که این میزان نسبت به سال ۲۰۱۷ میلادی یک درصد افزایش داشته است. اولین قدم برای موفقیت، داشتن برنامه‌ی بازاریابی هوشمندانه و قوی است.

 

توضیح اینکه استراتژی محتوا دقیقاً چیست می‌تواند کاری دشوار باشد. با هم به تعاریفی که توسط افراد مختلف در مورد استراتژی محتوا آورده شده، نگاهی خواهیم داشت.

کریستینا هالورسون (Kristina Halvorson) درباره‌ی تعریف استراتژی محتوا چنین می‌گوید: «برنامه ریزی برای خلق، تحویل و سیاست گذاری محتوایی مفید و قابل استفاده

از نظر مایکل برنر (Michael Brenner) استراتژی محتوا اینگونه تعریف می‌شود: «یک استراتژی محتوا بازاریابی خطی و سنتی را از طریق تعریف پروسه و سپس فراهم آوری منابع صحیح برای تولید جریان منظمی از محتوا که مطابق با نیازهای خریداران در تمامی مراحل چرخه‌ی خرید باشد، نا امید خواهد کرد

به بیان دیگر، استراتژی محتوا به مدیریت هرگونه رسانه‌ی قابل لمس که تولید می‌کنید و صاحب آن هستید، اعم از نوشتاری، بصری، قابل دانلود، … گفته می‌شود. استراتژی محتوا بخشی از برنامه‌ی بازاریابی است که به طور پیوسته نشانه دهنده‌ی این است که شما چه کسی هستید و چه تجربه و تخصصی را وارد آن صنعت به خصوص خواهید کرد.

ممکن است تا بحال درباره‌ی میزان اهمیت تولید محتوا در رشد یک کسب و کار مواردی را شنیده باشید، اما در این مطلب در خواهید یافت که این موضوع به یک هدف بسیار دقیق برنامه ریزی شده نیازمند است. زمانی که استراتژی محتوا را توسعه می‌دهید، مواردی کلیدی وجود دارند که نباید از دید شما پنهان بمانند:

·         برای چه کسی محتوا را تولید می‌کنید

چه کسی مخاطب هدف این محتوا محسوب می‌شود؟ برای چه تعدادی از مخاطبان این محتوا را تولید می‌کنید؟ از آنجایی که ممکن است کسب و کار شما بیش از یک نوع مشتری داشته باشد، احتمالاً محتوای تولیدی شما نیز برای بیش از یک نوع خواننده و یا بازدید کننده باید تولید شود.

استفاده از دامنه‌ی گسترده ای از انواع و کانال‌های متفاوت به شما کمک خواهد کرد تا محتوای متفاوت را به هر نوع مخاطبی که در ذهن دارید رسانده و تمامی افرادی که می‌توانند هدف شما در کسب و کارتان باشند را درگیر نمایید.

·         مشکلی که قرار است برای مخاطبان حل شود

به طور ایده آل، محصول و یا خدمات شما قرار است مشکلی که می‌دانید مخاطبان شما با آن دست و پنجه نرم می‌کنند را برطرف نماید. با استفاده از همین نکته می‌توان گفت محتوای شما نیز قرار است مخاطبان را هدایت کرده و در جهت شناسایی آن مشکل آموزش دهد.

استراتژی محتوا دو گروه از افراد را (در مورد محصول شما) حمایت می‌کند: آن‌هایی که همچنان در پی کشف و شناخت چالش‌های اصلیشان هستند، افرادی که از قبل در حال استفاده از محصول شما در جهت فائق آمدن بر چالش‌هایشان هستند. محتوای شما راه حل و یا راه حل‌هایی که ارائه می‌دهید را تقویت نموده و مشتریان را تبدیل به مصرف کنندگانی با صلاحیت برای استفاده از محصول شما تبدیل خواهد نمود.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.