خدمات مجالس و تشریفات عروسی زاکرو

خدمات مجالس و تشریفات عروسی زاکرو

خدمات مجالس و تشریفات عروسی زاکرو

خدمات مجالس و تشریفات عروسی زاکرو

تصاویر بهترین کارت عروسی

در بازار انواع کارت های عروسی وجود دارد که باید با توجه به بودجه یکی از ان ها را انتخاب کنید که هم مناسب باشد و هم هزینه ی زیادی نخواهد.

انتخاب بهترین نوع کارت عروسی

انتخاب بهترین نوع کارت عروسی

انتخاب بهترین نوع کارت عروسی

کارت های عروسی مختلفی در بازار وجود دارد که نوشته های جالبی نیز در آن نوشته شده است اما انتخاب کردن یکی از آن ها یکی از مشکلات عروس و داماد به شما می رود.

اتخاب کارت عروسی و رساندن آن به دست اطرافیان و آشنایان و دوستان به نوعی آخرین مرحله تدارکات عروسی محسوب می شود و البته زیباترین قسمت عروسی نیز هست چرا که عروس و داماد با شوق و ذوق کارت عروسی شان را به کسانی که دعوت کرده اند می دهند و دیگران را هم در شادی شان سهیم می کنند. انتخاب کارت عروسی بسیار مهم است چرا که به عنوان یک یادگاری نزد همه کسانی که دعوت شده اند باقی می ماند. در ادامه نکاتی در انتخاب کارت عروسی و همچنین جدیدترین طرح ها و مدل های کارت عروسی ویژه سال 2016 را برای شما عزیزان تهیه کرده ایم که در ادامه این مقاله آسمونی می توانید ببینید.

انتخاب بهترین نوع کارت عروسی

انتخاب بهترین نوع کارت عروسی

قبل از اینکه زیر برگه سفارش کارت عروسی را امضا کنید، خوب به نوشته ‌هایی که قرار است روی آن چاپ شود و البته نوع فونت، اندازه و مدل آن فکر کنید. اگر از دوران نوجوانی شعر یا متن خوبی را برای چنین کاری کنار گذاشته‌اید یا اگر خودتان آدم صاحب ذوقی هستید و می‌توانید متن دعوت را شخصا بنویسید که خوش به حالتان، در غیر این صورت بد نیست جستجوی ساده‌ای در اینترنت بکنید یا از کارت‌های عروسی که قبلا از طرف اقوام و آشنایان دریافت کرده‌اید، الهام بگیرید. یک بار دیگر تاکید می‌کنیم که نوشته‌های روی کارت درست مانند مدل آن، امری شخصی و سلیقه‌ای است اما اگر با حال و هوای مراسم جور نباشد، توی ذوق می‌زند و بی‌رودربایستی گاهی اوقات خنده دار می‌شود.

با چه فونتی بنویسیم؟‌

انتخاب بهترین نوع کارت عروسی

انتخاب بهترین نوع کارت عروسی

یک نوشته یا شعر زیبا و خواندنی اگر با فونت نامناسب نوشته شود، اصلا به دل نمی‌نشیند و شاید حتی خوانده هم نشود. برای اینکه از شکیل بودن فونتی که انتخاب کرده‌اید، مطمئن شوید، بهتر است یکبار متن مورد نظرتان را با فاصله‌های دلخواه در نرم افزار ورد word تایپ کنید، سپس این نوشته را پرینت بگیرید و آن را به نزدیکانتان نشان دهید. در نهایت اگر فونت انتخابی شما خوانا و زیبا بود همین نوشته را با خودتان به مغازه‌های فروش کارت دعوت ببرید و به فروشنده نشان دهید. البته اگر روی کارت یا آگهی‌های تبلیغاتی نوشته‌هایی با فونت خاص دیده‌اید که به دلتان نشسته و نمی‌دانید که برای نگارش آن از چه فونتی استفاده شده، همان آگهی را همراه خودتان داشته باشید. در نود درصد موارد فروشنگان کارت دعوت فونت را می شناسند و میتوانند سلیقه شما را تامین کنند. تا حد امکان سعی کنید از فونت‌های دم دستی مانند نازنین و میترا و … استفاده نکنید چون کارت دعوت عروسی شما، پاکت آبمیوه یا تراکت تبلیغاتی مطب یک پزشک نیست. البته لازم نیست از آن طرف بام هم بیفتید و از چنان حروفی استفاده کنید که اصلا قابل خواندن نباشند چون قرار است اطلاعات زمانی و مکانی مجلس شما دراین کارت درج شود. اگر مهمانان نتوانند نوشته‌های روی آن را بخوانند، یکی دو روز مانده به عروسی باید به ده ها تلفن پاسخ بدهید و تاریخ و آدرس محل برگزاری مراسم عروسی را برای مهمانانتان تکرار کنید.
بهتر است هنگام انتخاب فونت نوشته‌های روی کارت دعوت، برای همه نوشته‌های از یک فونت خاص استفاده کنید. به کار بردن فونت‌های مختلف، یا برجسته کردن و کج کردن برخی از حروف یا نوشته‌ها، کارت دعوت را شلوغ می‌کند و نوعی بی نظمی را به ذهن بیننده القا خواهد کرد. البته این مساله در مورد آدرس و زمان عروسی صدق نمی‌کند و اتفاقا بهتر است که فونت این جزئیات، با فونت باقی نوشته‌ها متفاوت باشد.

شخصی سازی تا کجا؟

بدون شک، شخصی کردن کارت دعوت عروسی در ماندگار شدن آن نقش مهمی خواهد داشت. هر چه قدر این کارت به شخصیت و سلیقه شما نزدیک تر باشد، بیشتر به دل مهمانانتان می‌نشیند. اما این شخصی سازی هم حد و مرزی دارد که فراتر رفتن از آن کل قضیه را زیر سوال می‌برد. در اینجا توصیه می کنیم که مهمانانتان را بر اساس دوری و نزدیکی شان به شما و همسرتان، به چند دسته تقسیم کنید؛ اگر می خواهید عکس اسپرتی از خود و همسرتان را داخل کارت قرار دهید، بهتر است این دعوت نامه را برای بزرگترهای فامیل، آشنایان و دوستان خانوادگی یا حتی رییس تان نفرستید یا اینکه یادداشت‌های بامزه‌تان را فقط داخل پاکتی قرار دهید که قرار است برای دوستانتان ارسال شود.
چقدر باید خرج کارت عروسی کنیم؟

قیمت کارت دعوت عروسی بسته به مدل و جنس آن دارد. در حال حاضر کارت‌های خارجی که از ترکیه وارد می‌شوند و کارت‌های چوبی، گران‌ترین نمونه‌های موجود در بازار هستند که هر عدد از آنها بیشتر از 3هزار تومان برایتان آب می‌خورد در حالیکه کارت‌های ساده‌تر با کاغذ کاهی و مقواهای نازک ممکن است کمتر از 500 تومان تمام شوند. در واقع می توان گفت قیمت کارت‌های عروسی در حال حاضر بین 300 تا 8000 تومان در نوسان است.
اگر فکر می‌کنید، رقمی که روی فاکتور درج می‌شود از حاصل ضرب ساده تعداد کارت در قیمت یک عدد کارت به دست می‌آید، سخت در اشتباه هستید. مبلغ نهایی که شما باید بپردازید معادل قیمت کارت خام +قالب + طراحی و خطاطی + پاکت خواهد بود. اگر کارتتان نیاز به اصلاح داشته باشد یا بخواهید روی پاکت نوشته‌ای چاپ کنید، باید هزینه این دو مورد را نیز به رقم نهایی اضافه کنید.

منبع : خدمات مجالس

نکات مهم تشخیص آرایشگاه عروس

آرایش و آرایشگاه عروس بسار مهم است و انتخاب درست ان شب عروسیتان را بسیار زیبا تر و دل انگیز تر خواهد کرد از همه مهم تر در انتخاب آرایشگاه این است که قبلا خودتان در انجا آرایش شده باشید.

نکات مهم انتخاب بهترین آرایشگاه عروس

نکات مهم انتخاب بهترین آرایشگاه عروس

انتخاب بهترین آرایشگاه برای شب عروسی یکی از مهم ترین دغدقه های عروس می باشد که انتخاب صحیح آن شب عالی را برای عروسی به ارمغان می آورد

درس اول: هیچ وقت به تنهایی برای انتخاب آرایشگر به سالن‌های مختلف نروید. حتما دوستی را همراه خود ببرید که هم صادق باشد و هم آنقدر رک که حقیقت را به شما بگوید.
به آرایشگر همیشگی اعتماد نکنید!

نفس عمیقی کشیدم و سعی کردم تغییراتی را که دلم میخواست توی آینه به آرایشگاه عروس نشان بدهم. تند و سریع مچ دستش را تکان داد و گفت: «ولی این چیزهایی که میگی همون چیزی نیست که می‌خوای!» دوستم خواست میانه را بگیرد و پرسید: «بهتر نیست گیره‌ها را کمی عقب تر ببرید؟» پاسخ آرایشگرم که دو سه سالی بود ماهی یکبار می‌دیدمش و زیر دستش می‌نشستم، این بود که : «برای چی باید همچین کاری بکنم؟ واقعا مسخره است.» البته همه این ها را با لحن شیرین یک آدم دلسوز می‌گفت. وحشتناک بود. قیافه‌ام توی آینه دیدنی شده بود کافی بود کسی سوالی از من بپرسد تا بزنم زیر گریه. بعد از چند هفته پر استرس خرید وسایل خانه، لباس، کفش و… بغضم آماده ترکیدن بود.

نکات مهم انتخاب بهترین آرایشگاه عروس
بله، من از آن عروس‌هایی بودم که به خاطر یک مسئله احمقانه در آرایشگاه گریه می کنند، اما دلیلش واقعا این نبود. اگر این آرایشگرغریبه بود، به راحتی برایش توضیح می دادم که گیره ها را کجای موهایم قرار دهد. اما من اینکار را نکردم چون همیشه موهایم را خیلی خوب کوتاه می کرد و حتی برای مهمانی‌ها هم موهایم را خیلی خوب درست کرده بود. شاید روز بسیار سختی راپشت سر گذاشته بود. به هر حال تشکر کردم و بلند شدم و به محض بیرون آمدن جستجوی کاملی را برای پیدا کردن یک آرایشگر دیگر شروع کردم.
درس دوم: شخصی که موهای شما را همیشه خیلی خوب کوتاه و آرایش می کرده دلیل نمی شود که بتواند برای روز عروسی‌تان همان مدل موی مورد علاقه شما را درست کند. حداقل چهار تا پنج ماه زودتر وقت بگیرید تا فرصت تست کردن آرایشگر را داشته باشید.
اندر فواید اندازه گیری وقت

دفعه بعد پیش یک غریبه رفتم. هم امیدوار بودم وهم خودم را برای بدترین ها آماده کرده بودم. چند تا عکس از مدل دلخواهم به آرایشگر نشان دادم و او سرش را تکان داد که یعنی متوجه جزئیات شده است. شانه را برداشت و زمان سنجش را روشن کرد.
درس سوم: حدود زمانی را که برای درست کردن موهایتان لازم است، در نظر داشته باشید تا روز عروسی دچار استرس نشوید و به موقع به همه کارهایتان برسید.
دقت فراموش نشود

همانطور که موهایم را پیچ و تاب می داد، اسپری می زد و حالت می داد، شروع به صحبت کردیم. من که خیالم از برخورد خوب او راحت شده بود، بی خیال همه چیز شدم. و این یک اشتباه بزرگ دیگر بود!
درس چهارم: دقت کنید! از آرایشگرتان بخواهید که در مراحل مختلف پشت موهایتان را از زوایای گوناگون به شما نشان دهد تا هرتکه‌ای را که دوست نداشتید، پیش از آنکه دیر شود درست کنید.
آرایشگر را گیج نکنید

تقریبا سه ساعت بعد، او آینه ای دستم داد و صندلیم را چرخاند تا بتوانم در آیینه دیگر پشت موهایم را ببینم. موهایم را جوری بالای سرم جمع کرده بود که انگار دو تا گلوله بزرگ ژله‌ای لا به لای موهایم کار گذاشته‌اند. تکه‌های موی شل و آویزان هر دو طرف سرم ریخته بود. قبل از اینکه دهانم را باز کنم، مادرم به کمک آمد و گفت:‌«جلوی موهایش عالی است اما پشت آنها … واقعا باید تا این اندازه نامرتب باشد؟» آرایشگر که کمی ناراحت شده بود همه عکس هایی را که قبلا نشانش داده بودم جلوی چشمم گرفت وگفت سعی کرده سبکی «ساده تر و شل تر» از آنچه که به او نشان داده بودم، دربیاورد.
درس پنجم: به آرایشگرتان حداکثر دو تا سه عکس از مدل دلخواهتان نشان دهید، در غیر اینصورت او را گیج خواهید کرد. علاوه بر این ایرادی ندارد عکسی از لباس عروسیتان هم نشانش دهید تا او بتواند هماهنگی بیشتری ایجاد کند.

احساس عروس بودن نمی‌کردم

فکر کردم اگر تورم را روی سرم بیندازم، بیشتر شبیه یک عروس واقعی می شوم و احساس می‌کنم که بله، من دارم ازدواج می‌کنم و این هم همان مدل مویی است که در چند ماه گذشته خودم را با آن تصور کرده بودم. تور را روی سرم انداختم ولی … هیچ احساس خاصی نداشتم و دو تا گلوله موی شل و آویزان هم همچنان سر جای خودش بود. مادرم خندید، کاش من هم می توانستم بخندم.
درس ششم: کمی شوخ طبع باشید. در آینده نزدیک تعریف کردن همه این اتفاقات برای دوستان صمیمی‌تان بسیار جالب و خنده دار خواهد بود. هیچ یک از مهمانانتان با چنین دقت و ریزبینی به شما نگاه نمی‌کنند.

به خودتان، آرایشگر و مدل مو فرصت دهید

خیلی مصمم و قاطع یک وقت دیگر از همین آرایشگاه گرفتم. شاید به این دلیل که آرایشگرم مهربان بود و اصلا شاید اشتباه من بود که دفعه قبل او را با نشان دادن عکسهای مختلف گیج کرده بودم.
درس هفتم: گاهی اوقات برای رسیدن به چهره مورد علاقه‌تان به بیشتر از یک جلسه تمرین احتیاج دارید. اگر تا حدی از کار یک آرایشگر خوشتان آمده می توانید شانس دوباره ای به او بدهید.
مشورت کنید

دفعه بعد از او خواستم موهایم را خیلی ساده بالای سرم جمع کند، درست مثل اینکه یک دونات بالای سرم گذاشته باشم. خودم همیشه موهایم را همین طوری جمع می کنم و معمولا ظرف 5 تا 10 دقیقه کار تمام می‌شود ولی این بار دو ساعت و نیم طول کشید شاید چون آرایشگرم سعی داشت هر رشته از موهایم را ماهرانه تاب و آنها را به خوبی حالت بدهد. حداقل این دفعه بالاخره شبیه خودم شدم، اما باز هم حس خوبی نداشتم. قرارداد کذایی را امضا نکردم و بیرون آمدم و این بار از دوستم که جنس و مدل موهایش شبیه من است، کمک گرفتم و او سالن آرایش دیگری را معرفی کرد.
درس هشتم: اگر برای پیدا کردن آرایشگر مورد نظرتان به مشکل برخوردید ،از افرادی که موهایی مشابه شما دارند، کمک بگیرید.
تور و تاج یادتان نرود

این بار دو تا عکس همراه خودم بردم و قبل از شروع کار توضیح کاملی از چیزی که مد نظرم بود دادم. وقتی روی صندلی نشسته بودم آنقدر اضطراب داشتم که انگار قرار است همان روز مستقیما از آرایشگاه به سالن عروسی بروم. این آرایشگر با اطمینان خاطری که من در دیگران ندیده بودم، پشت سرم ایستاد و کارش را شروع کرد و وسط کار پرسید، تاج و گیره‌های زرق و برق دارم را همراه خودم آورده‌ام یا نه.
درس نهم: تور، تاج و گیره‌هایی که دوست دارید را همراه خود ببرید تا آرایشگر بتواند مدل مو و جای قرار گرفتن تور را تنظیم کند.

بهترین‌ آرایش برای بهترین عروس

بالاخره کسی را پیدا کرده بودم که منظورم را دقیقا می‌فهمید و این اتفاق آنقدر برایم خوشحال کننده بود که نتوانستم جلوی خودم را بگیرم و آرایشگر را بغل نکنم.
درس دهم: هر عروسی لایق این است که حداقل برای یک روز هم که شده موهایی شبیه موهای کیت میدلتون داشته باشد.

منبع : خدمات مجالس

انتخاب لباس عروس مناسب

لباس های عروس بسیار زیادی در سطح بازار وجود دارد که زیبای ها وو ویژگی های خاصی نیز دارند اما از همه مهمتر در لباس عروس ساز مناسب آن است که همواره باید مدنظر قرار داد.

نکات مهم و کلیدی در انتخاب لباس عروس

نکات مهم و کلیدی در انتخاب لباس عروس

نکات مهم و کلیدی در انتخاب لباس عروس

انتخاب لباس عروس یکی از مهم ترین مسائل در روز عروسی و نامزدی است که باید به آن توجه داشت و مناسب ترین ان را با توجه به بودجه انتخاب نمود.

اگر قصد سفارش لباس نامزدی دارید و چاق هستید می توانید از رنگ های تیره تر مثل سرخابی تیره ، آبی تیره ، بنفش و … استفاده کنید. رنگ های روشن مثل کرم ، صورتی روشن ، لیمویی ، یاسی و … برای خانم های خوش اندام و یا لاغر مناسب تر است.
بدون شک پول نخستین مقوله انتخاب و خرید یک لباس عروس است. شما نمی خواهید بیشترین بودجه ای را که برای مراسم ازدواج گذاشته اید را صرف خرید لباس عروس کنید و در کنار آن تمایلی به انتخاب یک لباس نامناسب هم ندارید. بهتر است مبلغی را که برای خرید لباس کنار گذاشته اید را تعیین کنید. این مبلغ می تواند بیشتر شود ولی کمتر نباید شود. انتخاب مبلغ می تواند فروشنده را نیز برای معرفی لباس به شما کمک کند و همین سرعت شما را برای خرید لباس عروسی افزایش می دهد.

نکات کلیدی در انتخاب لباس عروس

زمان صرف کنید

زمان یکی دیگر از مهمترین نکات برای خرید لباس عروس است. برای انتخاب لباس مناسب 6 تا 8 ماه زمان نیاز است. ممکن است در طول پروسه خرید لباس عروس با مدلهای مختلفی مواجه شوید؛ درصورتی که زمان شما کم باشد نمی تواند مورد مناسب را اتخاب کنید ولی در صورتی که زمان کافی داشته باشید با بررسی همه موارد، بهترین مدل را انتخاب خواهید کرد. از سویی زمان کافی می تواند خیاط  لباس را – درصورتی که لباس را بدوزید – از هرگونه استرس دور کرده و در نهایت بهترین کیفیت را ارائه دهد.

مواقع خاص را در نظر داشته باشید

نسبت به فروش حراج و تخفیف قیمتهای لباس عروس در برخی از سالنها اطلاع حاصل کنید. گاهی اوقات لباسهای عروس زیبایی را می توان در این حراجی ها تهیه کرد. این زمانها معمولا در اعیاد رخ می دهد. جستجو در اینترنت نیز می تواند شما را نسبت به انواع حراجیهای سالنهای لباس عروس یاری کند.

نکات کلیدی در انتخاب لباس عروس

کدهای توجه به مدل لباس در افراد مختلف

افراد با توجه به عقاید مذهبی خود لباس عروسی را انتخاب می کنند. عده به دنبال لباسهای باز و برخی پوشیده را می پسندند. هنگام خرید لباس عروسی به کدهایی که خودتان و همسرتان درباره مدل لباس دارید توجه کنید. بی توجهی به این مورد موجب هدر رفتن زمان و پول شما خواهد شد.

مدل مورد نظر خود را از قبل تعیین کنید

مدل لباس عروس را باید خود و یا با همکاری یک طراح لباس انتخاب کنید. صرفا لباسی را که در مدل می بینید برای شما مناسب نیست. حتما مدلی را که در نظر دارید بپوشید. نسبت به دوخت لباس و خوابیدن آن مطمن شوید. از خرید لباسهایی که در ظاهر چشمتان را گرفته ولی تناسبی با شما ندارد، کاملا خوددرای کنید چرا که بعدها پشیمان خواهید شد. از پیشنهاداتی که به شما می شود استقبال کنید. پیشنهادات فروشنده با توجه به بودجه شما و برگرفته از تجارب آنها خواهد بود.

نکات کلیدی در انتخاب لباس عروس

لباس عروس هایی که دامن آنها A شکل است و یا دامن پف دار دارند، برای عروس خانم هایی که قسمت های پایین بدن آنها چاق است و اصطلاحا اندامی گلابی شکل دارند، مناسب است. مدل های پری دریایی برای عروس خانم هایی که از اندامی متناسب برخوردارند مناسب تر است. لباس های پرنسسی با دامن فنردار بیشتر برای عروس خانم های قد بلند مناسب اند چون دامن این لباس ها خیلی پف دار است و خودبه خود قد شما را کوتاه تر جلوه می دهد. بنابراین اگر شما ریزنقش هستید یا قد چندان بلندی ندارید، بهتر است به دنبال مدل هایی بگردید که به اندام شما بنشیند. اگر کسانی که قد کوتاهی دارند، در شب عروسی لباس های پف دار بپوشند، کوتاه تر به نظر می رسند. اگر خیلی ظریف و کوچک باشید، در لباس عروس های حجیم و پف دار گم خواهید شد. اگر ریزنقش و چندان قدبلند نباشید، لباس عروس های بلند و ماکسی شما را قدبلندتر نشان می دهد. برعکس این قضیه هم صادق است در صورتی مه عروسی با قد بلند هستنید سعی کینید از پوشیدن لباسهای ماکسی بدون پف خودداری کنید. به جای لباسهای دنباله دار از تور سبک بلنددر سر استفاده کنید.

سایز لباس

لباسی را تهیه کنید که سایز فعلی شما باشد. چرا که در طول 6 ماه-رقم احتمالی- سایز شما تغییر چندانی نخواهد کرد. اگر قصد اضافه وزن یا کاهش آن را دارید، لباسی تهیه کنید که امکان گشاد یا تنگ کردن آن وجود داشته باشد.

منبع : خدمات مجالس

مناسب ترین دسته گل های عروسی

همواره باید توجه داشت که دسته گل عروس با لباس عروس ارتباط داشته باشد و قبل از اینکه دسته‌گل‌تان را سفارش دهید به سبک لباس عروس‌تان توجه کنید.

دسته گل مناسب برای روز عروسی

دسته گل مناسب برای روز عروسی

دسته گل مناسب برای روز عروسی

دسته گل عروس همواره یکی از دغدقه های عروس ها در روز عروسی خود می باشد که باید مناسب با لباس عروس طراحی و تزئین شود.

اگر می خواهید جلوی لباس شما خیلی به چشم بیاید مدل دسته گل عروس کوچکی انتخاب کنید، اگر قسمت دامن لباس شما ساده است مدلی انتخاب کنید که گل هایی به صورت آویزان وآبشاری داشته باشد.سعی کنید دسته گل های فصل را انتخاب کنید. گل های فصل ، نه تنها تازه تر و ارزان تر هستند ، بلکه با محیط و آب و هوا نیز سازگاری بیشتری دارند. مدل دسته گل رُز در فصل تابستان، گل های لاله و نرگس در  فصل بهار ، زنبق  در فصل پاییز و نیلوفر در فصل زمستان بسیار مناسب هستند . گل های مقاوم را انتخاب  کنید. گل هایی را  برای دسته گل عروس  انتخاب کنید   که به آسانی پژمرده نشوند و بتوانند ساعتها بدون آب تر و تازه  باقی بمانند .  بعنوان مثال رزهای هلندی ، لیلیوم های هلندی ،  ارکیده و آفتابگردان گزینه های مناسبی  هستند. بهتر است در این مورد با گل فروش ها مشورت کنید. بهتر است در مورد معانی گل ها  نیز کمی تحقیق کنید. برای مثال یاسمن نماد خوشی و لذت و ارکیده نماد عشق است. بنابراین در انتخاب مدل دسته گل عروس باید نهایت دقت و سلیقه را إعمال کرد

bouquet-is-perfect-for-wedding-day

دسته گل عروس اکسسوار ثابت شب و روز عروسی است. در عکس آتلیه یا زمان ورود عروس خانم به مجلس عروس دسته گل عروس همیشه خودنمایی می کند پس باید انتخاب و سفارش با دقت و سلیقه انتخاب باشد.

دارد.

یکی از نکاتی که بیشتر مهمان‌ها به آن توجه می‌کنند، دسته‌گل عروس‌خانم است. اگر می‌خواهید از ما هم بشنوید که چه گل‌هایی برای شما مناسب‌ترند، حتما این مطلب را بخوانید.
1- به هماهنگی‌اش با لباس عروس فکر کنید
قبل از اینکه دسته‌گل‌تان را سفارش دهید به سبک لباس عروس‌تان توجه کنید. قرار است شما در آن شب رویایی چه لباسی بپوشید، یک لباس کلاسیک و پرنسسی، یک لباس ساده سفید یا یک لباس مسحورکننده مدرن؟ سبک لباس شما در انتخاب دسته‌گل شما بسیار مهم است. اگر لباسی با دنباله بلند دارید، می‌توانید دسته‌گل‌های آبشاری را انتخاب کنید و اگر می‌خواهید لباس پرنسسی بپوشید، دسته‌گل‌های گرد بیشتر با لباس شما جور در‌می‌آیند. در اصل تناسب دسته‌گل با لباس‌تان خیلی در زیبایی و خیره‌کنندگی شما نقش دارد.
2- به رنگ فصل هم فکر کنید
اگر شما ترکیب رنگ دسته‌گل‌تان را هماهنگ با فصل سال انتخاب کنید، در آن معرکه می‌شوید. دسته‌گل‌های کهربایی، نارنجی و قرمز با فصل پاییز هماهنگی دارند ولی دسته‌گل‌های نقره‌ای، سفید و طلایی برای فصل زمستان مناسب‌اند. اگر قرار‌است برای فصل بهار جشن ازدواج‌تان را برگزار کنید، سراغ دسته‌گل‌های صورتی، آبی و سبز بروید. دسته‌گل‌هایی به رنگ مرکبات هم برای عروسی تابستانی شما عالی خواهند بود. فراموش نکنید دسته‌گل‌هایی با رنگ قرمز و نارنجی و زرد برای پاییز عالی هستند ولی در فصل بهار شما انتخاب‌های بسیاری برای گل‌های دسته‌گل ازدواج‌تان خواهید داشت. البته اغلب عروس‌خانم‌ها دسته‌گل‌های سفید و سبز را برای ست کردن با لباس عروس‌شان ترجیح می‌دهند.
3- به گلفروش‌تان اعتماد کنید
بهتر است به گل‌ فروش اعتماد کنید. به او دقیقا توضیح دهید که چه مدل دسته‌گلی با چه ترکیب گلی را دوست دارید ولی بعد او را آزاد بگذارید تا دسته‌گل‌تان را تزیین کند. بالاخره کار او هرروز تزیین گل است و خیلی بیشتر از شما می‌داند که چه می‌کند.
4- دسته‌گلی هم‌قد و قواره خود‌تان بخرید
دقت کنید که دسته‌گل شما تمام دست و انگشتان شما را نپوشاند. عروس‌خانم‌های ریزنقش دسته‌گل‌هایی را انتخاب کنند که جمع وجورتر و مناسب قد و قواره‌شان باشد ولی عروس خانم‌های قدبلندتر می‌توانند دسته‌گل‌های بزرگ‌تری را برگزینند. بالاخره هم در عکاسی و فیلم‌برداری و هم در مراسم‌تان باید حلقه و دست‌بند و ساعت‌تان دیده شود. نه؟
5- دسته‌‌گلی میوه‌ای و خوش‌بو بخرید
اگر کمی ابتکار به خرج دهید می‌توانید دسته‌گل‌های منحصر به فردی سفارش دهید که در آن از ترکیب میوه‌ها و سبزی‌ها و حتی تور و روبان استفاده شده باشد. البته این نوع دسته‌گل برای عروس‌هایی مناسب است که دوست دارند متفاوت باشند. اگر هم قرار است جشن ازدواج شما در یک فضای بسته و کوچک مثل منزل‌تان برگزار شود به سراغ گل‌هایی در دسته‌گل‌تان بروید که بوی زیادی نداشته باشند. مثلا گل مریم و شب‌بو برای چنین مراسمی مناسب نیستند. برعکس شما می‌توانید چنین گل‌های خوش‌بویی را برای جشن‌های مفصل‌تر و در فضای بازی مثل باغ استفاده کنید.
6- مواظب لباس‌تان هم باشید!
قطعا شما دوست ندارید گرده گل‌ها، لباس‌تان را کثیف کنند و یا شما را در لباس عروس و آرایش به عطسه و حساسیت بیندازند. بنابراین گل‌هایی را برای دسته‌گل ازدواج‌تان برگزینید که گرده پخش نکنند. اگر هم به حساسیت فصلی دچار هستید، در انتخاب گل‌ها دقت کنید. به هر حال دیدن عروسی که مدام عطسه می‌زند و دچار آب‌ریزش بینی شده، چندان جالب نیست.
7- چه سبکی را ترجیح می‌دهید؟
سبک‌های خاصی برای آراستن دسته‌گل عروس وجود دارد که اول باید ببینید راحت‌اید کدام مدل را در تمام طول عروسی در دست بگیرید و درضمن کدام مدل به لباس شما بیشتر می‌آید؟
دسته‌گل‌های بازویی: این دسته‌گل‌ها معمولا دسته‌گل‌هایی هستند که ساقه بلندی دارند و هنگامی‌که آنها را در لباس عروس در دست می‌گیرید، تا آرنج شما را می‌پوشانند. این سبک دسته‌گل عروس بیشتر حالت کلاسیک و قدیمی دارد.
دسته‌گل‌های آبشاری: دسته‌گل‌های آبشاری برای مهمانی‌های عروسی خیلی مجلل و تشریفاتی مناسب‌اند. در این دسته‌گل‌ها، گل‌ها به صورت آبشاری از دسته‌گل به سمت پایین آویزان می‌شوند. شما می‌توانید یک نوع گل را با سبزه‌ها و روبان‌های آویزان برای طراحی این دسته‌گل شیک به کار ببرید.
دسته‌گل‌های گرد: دسته‌گل‌هایی که به‌صورت گرد آراسته شده‌اند، تقریبا برای هر لباس و جشنی مناسب‌اند. این دسته‌گل‌ها را معمولاً گل فروشی‌های معتبر درست می‌کنند چون در طراحی این دسته‌گل‌ها تبحر زیادی دارند.
دسته‌گل‌های دست‌بندی: اگر شما حال‌وحوصله در دست داشتن دسته‌گل در تمام جشن ازدواج‌تان را ندارید، بهتر است دسته‌گل‌های کوچکی را سفارش دهید که به‌وسیله یک کش که روی آن با روبان تزیین شده مثل یک دست‌بند دور مچ شما بسته می‌شود. این دسته‌گل‌ها برای لباس‌های عروسی ساده‌تر مناسب‌اند.

منبع : خدمات مجالس

ویژگی های داماد خوشتیپ و جذاب در روز عروسی

داماد ها معمولا فکر می کنند که بیشتر عروس اه در دید هستند و در روز عروسی سعی دارند که بیشتر عروس مورد توجه قرار گیرد و جذابیت هود را فراموش می کنند در صورتی که اینگونه نیست و باید داماد ها سعی خود را بکنند که بسیار جذاب و خوشتیپ باشند.

داماد خوشتیپ و جذاب تر در روز عروسی

داماد خوشتیپ و جذاب تر در روز عروسی

داماد خوشتیپ و جذاب تر در روز عروسی

عروسی روز بسیار مهمی برای عروس و داماد می باشد به همین دلیل باید تمام سعی خود را کرد تا در این روز جذاب تر و خوشتیپ تر بود .

اگر مراسم نامزدی دارید، می توانید رنگ پیراهن زیر کت و شلوارتان را با لباس نامزدتان هماهنگ کنید. هماهنگی در لباس یک زوج، تاثیر مثبتی یر روی افراد می گذارد. با این کار همه به شما خواهند گفت  “چقدر عروس و داماد به هم می آیند.”

هنگام خرید پیراهن برای مراسم عروسی تان، در صورتی که می توانید تکه ای از پارچه ی لباس عروس را به همراه داشته باشید. زیرا رنگ پیراهن داماد (در صورتی که سفید باشد) با لباس عروس حتما باید هماهنگی داشته باشد. اگر لباس عروس شیری رنگ باشد و شما لباس سفید یخچالی بر تن کنید اصلا منظره خوشایندی نخواهد داشت. ضمنا فراموش نکنید که برای مراسم نامزدی نیز این موضوع کاملا صدق می کند و باید قبل از آن که اقدام به خرید پیراهن کنید، به رنگ پارچه ی لباس نامزدتان توجه کنید تا رنگ های آن ها کاملا هماهنگ باشد.

پوشیدن جلیقه خوب هست یا خیر؟

در صورتیکه قصد پوشیدن جلیقه را دارید، هنگام پرو آن توجه کنید که جلیقه باید از سر شانه ها و حلقه ی آستین اندازه ی مناسبی داشته باشد. جلیقه ی بزرگ زیر کت و شلوار بد می ایستد و جلیقه ی کوچک یا پاره می شود و یا برای تان ناراحتی ایجاد می کند
بسیاری از کت و شلوارها به همراه جلیقه فروخته می شود و به عبارتی سه تکه هستند، برخی از آقا دامادها در این فکر هستند وقتی بابت آن پول داده اند چرا نپوشند؟! در حالی که برای پوشیدن جلیقه اول باید به فصل نگاه کنید و دوم به اندامتان. در فصل گرما با جلیقه هلاک خواهید شد و در صورتی که قد کوتاهی دارید از پوشیدن جلیقه باید پرهیز کنید

انتخاب درست سایز کت و شلوار و پیراهن داماد

اندازه ی قد شلوار مردانه باید از پشت پا تا روی زمین باشد به طوری که روی زمین کشیده نشود. البته باید بدانید که شلوار دامادی را حتما باید با کفش اندازه بزنید تا کوتاه نشود، زیرا در روز عروسی شما فقط با کفش خواهید بود و اصلا جالب نیست که جوراب آقای داماد از زیر شلوارش پیدا باشد

یک هفته قبل از عروسی کت و شلوار، کفش و … را بپوشید تا اگر نقص یا کم و کاستی وجود داشت بتوانید آن را برطرف کنید. ضمنا اگر لاغر یا چاق شده اید متوجه شوید و برای حل موضوع اقدام کنید. یعنی یا برای تنگ کردن لباس به خیاط مراجعه کنید و یا غذا خوردن تان را اصلاح و ورزش را شروع کنید. البته در صورتی که لاغر شده اید، سعی کنید وزن از دست رفته را برگردانید، در غیر این صورت به یک خیاط ماهر مراجعه کنید زیرا تنگ کردن کت و آستین هایش کار مشکلی است و هر خیاطی از پس آن بر نمی آید.

سرشانه ی پیراهن باید دقیقا روی شانه هایتان قرار گرفته و نباید آویزان یا چسبان باشد. ضمنا باید دست هایتان را کمی تکان داده و به بالا ببرید، حلقه ی آستین نباید کشیده شود وگرنه لباس برای شما تنگ خواهد بود. دکمه ی یقه ی پیراهن را ببندید و یکی از انگشتان را بین گردن و پیراهن بگذارید در صورتی که انگشت شما فضای زیادی برای حرکت داشت یا به عبارتی جا برای چند انگشت دیگر هم وجود داشت یعنی لباس برای شما گشاد است و در صورتی که انگشتان در آن فاصله جا نشد یعنی لباس برای شما تنگ است
هم چنین اندازه ی قد آستین نیز باید طوری باشد که کمی از سر آستین ها از زیر کت بیرون بیاید، آستین خیلی بلند و یا خیلی کوتاه منظره ی زشتی خواهد داشت

اگرچه ممکن است خصوصیات اخلاقی و ویژگی‌های شخصیتی آقای داماد، قلب عروس خانم را تسخیر کرده باشد اما این دلیل نمی‌شود که به عنوان شاداماد به ظاهر خود بی‌توجه باشید. اگر نمی‌دانید برای این‌که یک داماد خوش‌تیپ شوید باید از کجا شروع کنید، بهتر است این 5 نکته را به خاطر بسپارید.
1. به فضای جشن دقت کنید:

کت‌و‌شلوار دامادی باید با جشن عروسی هماهنگی داشته باشد اگر رسم دارید عروسی را صبح بگیرید یا جشن شما تابستانه و در باغی سرسبز برگزار می شود، می‌توانید از مدل‌ها و رنگ‌های روشن‌تر استفاده کنید مثلا رنگ‌های خاکی، طوسی یا کرم. اگر هم جشن عروسی‌تان بعد از غروب یا در سالنی با شکوه برگزار می‌شود باید از رنگ‌های تیره و کمی براق استفاده کنید. مدل کت جشن‌های شبانه هم باید کلاسیک و خوش‌دوخت باشد. کت و شلوار دامادی معمولا با کراوات تیره شیک می‌شود اما اگر جشنی بسیار لوکس گرفته‌اید بهتر است از کراوات براق و سفید استفاده کنید.
کت‌و‌شلوار دامادی باید با جشن عروسی هماهنگی داشته باشد اگر رسم دارید عروسی را صبح بگیرید یا جشن شما تابستانه و در باغی سرسبز برگزار می شود، می‌توانید از مدل‌ها و رنگ‌های روشن‌تر استفاده کنید

2. با عروس‌خانوم هماهنگ باشید:

جشن عروسی شما اولین فرصتی است که شما و عروس خانم می‌توانید تیپ‌تان را با هم هماهنگ کنید. بنابراین می‌توانید مثلا از کراواتی شامپاینی را که با رنگ روبان دسته گل عروس هماهنگ است استفاده کنید یا در انتخاب مدل کت‌و‌شلوار به مدل لباس عروس توجه کنید. مثلا اگر همسرتان یک لباس عروس پفی و پرنسسی انتخاب کرده شما هم باید مدلی کلاسیک بخرید نه مدلی فشن و امروزی.
3. به هیکل خود توجه کنید:

اگر هیکل‌تان باریک و بلند است خیلی خوشبخت‌اید و هر مدل کت‌و‌شلواری به شما می‌آید. اگر می‌خواهید پرتر نشان دهید بهتر است کت‌هایی که در دوطرف دکمه‌دارند بپوشید تا هیکل شما را پهن‌تر نشان دهد. اگر چهارشانه هستید و دوست دارید لاغرتر به نظر برسید کت‌هایی را انتخاب کنید که در کمر ساسون دارند و تیره‌رنگ‌اند زیرا رنگ‌های روشن شما را پرتر نشان می‌دهند. اگر قدتان کوتاه است باید کت 3 دکمه بخرید که دکمه‌هایش پایین باشند تا بدن‌تان بلندتر به نظر برسد.
اگر هیکل‌تان باریک و بلند است خیلی خوشبخت‌اید و هر مدل کت‌و‌شلواری به شما می‌آید

4. کت‌و‌شلوار باید به تن‌تان بخورد:

گران‌ترین و خوش‌دوخت‌ترین کت‌شلوارها هم اگر برای بدن شما مناسب نباشند، بعد از پوشیدن زشت به نظر می‌رسند. یادتان باشد که:
a. سر آستین کت باید 1- 2 سانتی‌متر پایین‌تر از مچ قرار بگیرد.
b. لبه‌های کت نباید باز بمانند. اگر دو لبه کت از هم باز ماند یعنی کت برای شما تنگ است.
c. یقه کت باید از پشت نمایی ایستاده و صاف داشته باشد و چروک و کج نباشد.
d. شلوار باید برای‌تان راحت و اندازه باشد و در حال نشستن برای بستن کفش و بلند شدن در آن راحت باشید.
e. قد شلوار باید تا 1 سوم ارتفاع کفش‌تان را بپوشاند.
5. با ساقدوش‌های‌تان هماهنگ باشید:

در انتخاب کت و شلوار ساقدوش‌ها باید دقت کنید که با تم عروسی شما هماهنگی داشته باشند. اگر جشن‌تان کلاسیک است نباید ساقدوش‌های‌تان کت اسپرت بپوشند. در صورتی که در عروسی‌تان از دو طیف مختلف رنگ استفاده کرده‌اید شما به عنوان داماد می‌توانید یکی از این دوطیف را برای پیراهن دامادی‌تان انتخاب کنید و ساقدوش‌های‌تان طیف رنگی دیگری بپوشند.

منبع : خدمات مجالس