انتخاب بهترین نوع کارت عروسی

انتخاب بهترین نوع کارت عروسی

انتخاب بهترین نوع کارت عروسی

کارت های عروسی مختلفی در بازار وجود دارد که نوشته های جالبی نیز در آن نوشته شده است اما انتخاب کردن یکی از آن ها یکی از مشکلات عروس و داماد به شما می رود.

اتخاب کارت عروسی و رساندن آن به دست اطرافیان و آشنایان و دوستان به نوعی آخرین مرحله تدارکات عروسی محسوب می شود و البته زیباترین قسمت عروسی نیز هست چرا که عروس و داماد با شوق و ذوق کارت عروسی شان را به کسانی که دعوت کرده اند می دهند و دیگران را هم در شادی شان سهیم می کنند. انتخاب کارت عروسی بسیار مهم است چرا که به عنوان یک یادگاری نزد همه کسانی که دعوت شده اند باقی می ماند. در ادامه نکاتی در انتخاب کارت عروسی و همچنین جدیدترین طرح ها و مدل های کارت عروسی ویژه سال 2016 را برای شما عزیزان تهیه کرده ایم که در ادامه این مقاله آسمونی می توانید ببینید.

انتخاب بهترین نوع کارت عروسی

انتخاب بهترین نوع کارت عروسی

قبل از اینکه زیر برگه سفارش کارت عروسی را امضا کنید، خوب به نوشته ‌هایی که قرار است روی آن چاپ شود و البته نوع فونت، اندازه و مدل آن فکر کنید. اگر از دوران نوجوانی شعر یا متن خوبی را برای چنین کاری کنار گذاشته‌اید یا اگر خودتان آدم صاحب ذوقی هستید و می‌توانید متن دعوت را شخصا بنویسید که خوش به حالتان، در غیر این صورت بد نیست جستجوی ساده‌ای در اینترنت بکنید یا از کارت‌های عروسی که قبلا از طرف اقوام و آشنایان دریافت کرده‌اید، الهام بگیرید. یک بار دیگر تاکید می‌کنیم که نوشته‌های روی کارت درست مانند مدل آن، امری شخصی و سلیقه‌ای است اما اگر با حال و هوای مراسم جور نباشد، توی ذوق می‌زند و بی‌رودربایستی گاهی اوقات خنده دار می‌شود.

با چه فونتی بنویسیم؟‌

انتخاب بهترین نوع کارت عروسی

انتخاب بهترین نوع کارت عروسی

یک نوشته یا شعر زیبا و خواندنی اگر با فونت نامناسب نوشته شود، اصلا به دل نمی‌نشیند و شاید حتی خوانده هم نشود. برای اینکه از شکیل بودن فونتی که انتخاب کرده‌اید، مطمئن شوید، بهتر است یکبار متن مورد نظرتان را با فاصله‌های دلخواه در نرم افزار ورد word تایپ کنید، سپس این نوشته را پرینت بگیرید و آن را به نزدیکانتان نشان دهید. در نهایت اگر فونت انتخابی شما خوانا و زیبا بود همین نوشته را با خودتان به مغازه‌های فروش کارت دعوت ببرید و به فروشنده نشان دهید. البته اگر روی کارت یا آگهی‌های تبلیغاتی نوشته‌هایی با فونت خاص دیده‌اید که به دلتان نشسته و نمی‌دانید که برای نگارش آن از چه فونتی استفاده شده، همان آگهی را همراه خودتان داشته باشید. در نود درصد موارد فروشنگان کارت دعوت فونت را می شناسند و میتوانند سلیقه شما را تامین کنند. تا حد امکان سعی کنید از فونت‌های دم دستی مانند نازنین و میترا و … استفاده نکنید چون کارت دعوت عروسی شما، پاکت آبمیوه یا تراکت تبلیغاتی مطب یک پزشک نیست. البته لازم نیست از آن طرف بام هم بیفتید و از چنان حروفی استفاده کنید که اصلا قابل خواندن نباشند چون قرار است اطلاعات زمانی و مکانی مجلس شما دراین کارت درج شود. اگر مهمانان نتوانند نوشته‌های روی آن را بخوانند، یکی دو روز مانده به عروسی باید به ده ها تلفن پاسخ بدهید و تاریخ و آدرس محل برگزاری مراسم عروسی را برای مهمانانتان تکرار کنید.
بهتر است هنگام انتخاب فونت نوشته‌های روی کارت دعوت، برای همه نوشته‌های از یک فونت خاص استفاده کنید. به کار بردن فونت‌های مختلف، یا برجسته کردن و کج کردن برخی از حروف یا نوشته‌ها، کارت دعوت را شلوغ می‌کند و نوعی بی نظمی را به ذهن بیننده القا خواهد کرد. البته این مساله در مورد آدرس و زمان عروسی صدق نمی‌کند و اتفاقا بهتر است که فونت این جزئیات، با فونت باقی نوشته‌ها متفاوت باشد.

شخصی سازی تا کجا؟

بدون شک، شخصی کردن کارت دعوت عروسی در ماندگار شدن آن نقش مهمی خواهد داشت. هر چه قدر این کارت به شخصیت و سلیقه شما نزدیک تر باشد، بیشتر به دل مهمانانتان می‌نشیند. اما این شخصی سازی هم حد و مرزی دارد که فراتر رفتن از آن کل قضیه را زیر سوال می‌برد. در اینجا توصیه می کنیم که مهمانانتان را بر اساس دوری و نزدیکی شان به شما و همسرتان، به چند دسته تقسیم کنید؛ اگر می خواهید عکس اسپرتی از خود و همسرتان را داخل کارت قرار دهید، بهتر است این دعوت نامه را برای بزرگترهای فامیل، آشنایان و دوستان خانوادگی یا حتی رییس تان نفرستید یا اینکه یادداشت‌های بامزه‌تان را فقط داخل پاکتی قرار دهید که قرار است برای دوستانتان ارسال شود.
چقدر باید خرج کارت عروسی کنیم؟

قیمت کارت دعوت عروسی بسته به مدل و جنس آن دارد. در حال حاضر کارت‌های خارجی که از ترکیه وارد می‌شوند و کارت‌های چوبی، گران‌ترین نمونه‌های موجود در بازار هستند که هر عدد از آنها بیشتر از 3هزار تومان برایتان آب می‌خورد در حالیکه کارت‌های ساده‌تر با کاغذ کاهی و مقواهای نازک ممکن است کمتر از 500 تومان تمام شوند. در واقع می توان گفت قیمت کارت‌های عروسی در حال حاضر بین 300 تا 8000 تومان در نوسان است.
اگر فکر می‌کنید، رقمی که روی فاکتور درج می‌شود از حاصل ضرب ساده تعداد کارت در قیمت یک عدد کارت به دست می‌آید، سخت در اشتباه هستید. مبلغ نهایی که شما باید بپردازید معادل قیمت کارت خام +قالب + طراحی و خطاطی + پاکت خواهد بود. اگر کارتتان نیاز به اصلاح داشته باشد یا بخواهید روی پاکت نوشته‌ای چاپ کنید، باید هزینه این دو مورد را نیز به رقم نهایی اضافه کنید.

منبع : خدمات مجالس