لوازم لازم سفره عقد

لوازم لازم سفره عقد

لوازم لازم سفره عقد

سفره عقد در ایران سابقه طولانی دارد و رفته رفته دارد رنگ و بوی مدرن به خود می گیرد اما استفاده از وسایل مورد نیازش همواره از اهمیت خاصی برخوردار بوده است.

امروز با نحوه  تزیین سفره عقد و اجزای اون در خدمت شما دوستهای خوبم هستم و سعی میکنم با این آموزش برای چیدن  سفره عقد و تک تک اجزا سفره بهتون کمک کنم. خیلی از ماها دوست داریم سفره عقدمون رو خودمون وبا هنر و سلیقه خودمون بچینیم، با این حال دلمون نمیخواد سفره عقدی که میچینیم چیزی کم و کسر داشته باشه. آموزش تزیین سفره عقد امروز کمک میکنه که یکی از زیباترین و جدیدترین سفره عقد ها رو بچنیم. همراهم باشید.

وسایل لازم برای سفره :

قرآن کریم / آینه و شمعدان / جا نماز / نبات / نقل / سکه / تخم مرغ / گردو / نان و پنیر سبزی / گل / شیرینی / میوه / عسل /  جا حلقه ای / اسپند / کله قند / ادویه / برنج / گندم / نمک / ترمه

سفره عقد سنتی

برای چیدمان این نوع سفره بهتر است از ظروف سنتی استفاده کرد؛ ظروفی که یا خود قدیمی بوده یا ظروف جدیدی است که جنس و نمای آنها ذهنیت بیننده را به گذشته و سنت های پیشین سوق دهد. استفاده از ترمه، حنا، گندم، برنج و ظروف نقره، مسی یا سفالی و… اجتناب ناپذیر است.

در چیدمان این سبک از اختلاف سطح زیاد استفاده نمی شود و معمولا به شکل همسطح یا با اختلاف سطوح کمتر چیده می شود.

لوازم لازم سفره عقد

لوازم لازم سفره عقد

استفاده از ترمه یا پارچه های سوزن دوزی و… نقش مهمی دارد و گاهی برای سفره زیر وسایل به شکل یکدست از این گونه پارچه ها استفاده می شود حتی می توان به جای پارچه زیر وسایل ازمقدار زیادی گندم یا برنج استفاده کرد و آنها را به شکل یکدست روی زمین به شکل دلخواه پخش کرد و وسایل را روی آن چید که کار پرزحمتی است.

رنگ هایی که در سفره های سنتی بیشتر به چشم می خورد، رنگ آبی فیروزه ای، قرمز، کرم و قهوه ای است که بنا به سلیقه خود می توانید از این رنگ ها با طیف های تند یا ملایم تر استفاده کنید.

لوازم لازم سفره عقد

لوازم لازم سفره عقد

گل آرایی و استفاده از گل طبیعی سفره شما را زیباتر می کند، ولی در این سبک نیاز به استفاده زیاد از گل نخواهید داشت، چرا که در این سبک بنا بر بیشتر دیده شدن اجزا و وسایل سفره عقد است که البته رنگ و نوع گل ها نیز باید با سفره شما هماهنگی و سنخیت داشته باشد. استفاده از دیوان حافظ در داخل سفره سنتی نیز مناسب است.

منبع : خدمات مجالس