چه نکاتی را باید قبل از ازدواج دانست ؟

چه نکاتی را باید قبل از ازدواج دانست ؟

چه نکاتی را باید قبل از ازدواج دانست ؟

یکی از مهم ترین نقاط عطف در زندگی انتخاب صحیح همسر و ازدواج سالم است که باید این نکات را همواره برای ازدواج درنظر داشت؟

خیلی از ما در دوره آشنایی، از هم به اندازه کافی سوال نمی‌پرسیم؛ چون می‌ترسیم که متقابلا طرف مقابل هم از ما سوالی بپرسد یا بفهمیم مشکلی در گذشته داشته و رابطه عاطفی‌مان به هم بخورد. گاهی هم اصلا نمی‌دانیم در مورد چه چیز باید بپرسیم. ممکن‌است اصلا بخواهیم مشکل‌های طرف مقابل را انکار کنیم و آنها را نادیده بگیریم. مثلا وقتی می‌بینیم مدام عصبانی می‌شود، از تکنیکی به نام کم اهمیت جلوه‌دادن استفاده می‌کنیم و می‌گوییم «آنقدرها هم عصبانی نمی‌شود، دیگران شلوغش می‌کنند!» یا به توجیه پناه می‌بریم: «از کودکی مشکلات زیادی را پشت‌سر گذاشته و به همین دلیل زیاد عصبانی می‌شود، خودش تقصیری ندارد!» یا با عبارت‌هایی مثل: «همه مردها زود عصبانی می‌شوند» سعی می‌کنیم رفتار او را منطقی جلوه دهیم!

ازدواج می تواند هندوانه سر بسته نباشد. می‌توان گفت تا حدودی از طریق مشاوره‌های قبل از ازدواج، آینده یک پیوند زناشویی قابل پیش‌بینی است. در مشاوره‌های قبل از ازدواج یک‌سری تست‌ها و آزمون‌های شخصیتی وجود دارد که هر دو طرف باید به‌طور جداگانه به تست‌ها پاسخ دهند و سپس در یک جلسه با حضور یکدیگر در مورد سوالاتی که اختلاف نظر دارند، صحبت کنند و اگر تعداد سوالاتی که اختلاف‌نظر آنها زیاد باشد، مسلما ریسک این ازدواج بالاست و بهتر است درباره آن دقت بیشتری شود.

بسیاری از افراد تصور می‌کنند ازدواجشان حتما با موفقیت مواجه خواهد شد و در زندگی مشترکشان با هیچ موضوع چالش‌برانگیزی مواجه نخواهد شد درحالی که بدون شناخت طرفین از هم دراین مرحله، امکان موفقیت در زندگی زناشویی بسیار کم است. یکی از مهم‌ترین گام‌های این مرحله، پرسش‌هایی است که افراد از یکدیگر می‌کنند. ما در اینجا به مهم‌ترین پرسش‌ها اشاره ‌و بر این نکته تأکید می‌کنیم که این پرسش‌ها تنها گامی است برای درست شناختن فرد مقابل. یکی از مراحل بسیار مهم که بعد از پرسش‌ها و شناخت طرف مقابل باید صورت بگیرد، مشاوره با یک روان‌شناس مجرب در این زمینه است تا هم با کمک او این شناخت افزایش یابد و هم در صورتی که این پرسش‌ها تردیدی در ما ایجاد کرده، بتوانیم با او در میان بگذاریم و کمک بگیریم.

کدام مسائل را قبل از ازدواج مطرح کنیم؟

1-در مورد کار و پول صحبت کنید

2-حتما در مورد بچه صحبت کنید

3-در مورد مذهب و ارزش های انسانی صحبت کنید

4-در مورد اختلافات و دعواها صحبت کنید

5-حساسیت ها، ترس ها و عادت های خود را بیان کنید

منبع : خدمات مجالس